Blev inget...

Tror ni att det blev ngr Uppsala för oss då? NEPP!!! När vi började bli klara här hemma för att åka så sov PBP fortfarande middag. Eftersom hon inte sov så bra i natt så ville hon tydligen sova extra länge mitt på dagen. Vi ville ju inte gärna väcka henne för där gäller det allt som oftast -väck inte den björn som sover. Vet inte vem hon har ärft det av... Hon är alltid lättare att tas med om hon h ar fått sova ut. Men klockan började oxå ticka på lite väl snabbt och vi ville ju komma till stan innan alla affärer hann stänga. Helt plötsligt kom jag på den sjukt smarta idén att vi faktist har internet och att man kan kolla öppetider på nätet. Snacka om att man är trög ibland! Hade ju kunat komma på det liiiite tidigare så hade vi sluppit diskutera hur tusan vi skulle göra med PBP. Iaf så kollade jag upp löplabbet och det visar sig att de inte ens har öppet på söndagar. Vad e det för skit va!?! Tur iaf att vi inte åkte dit i ösregnet för ingenting.

Har blivit lovad att vi ska åka dit på torsdag då sambon bara jobbar halvdag, till 10.00. Det vore toppen om det kunde vara så där skitfint väder så vi kunde sitta i parken och ha picnic. Det är såååå mysigt! Då hoppas jag att alla affärer vi aks till är öppna och att jag hittar ett par skor. Det är liktsom på tiden nu. Jag som lovade Sandra attvi skulle börja springa den här veckan. Förhoppningsvis är hon lika "lat" som jag brukar vara och kan tänka sig att vänta en vecka till, eller så kanske de gamla skorna håller ihop för ett par joggingpass. Det lär ju inte bli alltför lång sträckor med jogging så här i början iaf. Så de funkar nog den här veckan.

Hur motiverad blir man förresten att över huvud taget ta sig utanför dörren när regnet bara öser ner hela tiden. Jag kan bara svara för mig själv och det är: Inte motiverad för fem öre!!! Och ännu mindre motiverad är man ju att springa i alla dessa vattenpölar som vid det här laget antagligen snart komer att flyta ihop och bilda en gigantisk sjö just här där vi bor.

Sänder en tanke till mamma och pappa som skulle gräva avlopp idag. Undrar om det blev ngt gjort. I sånt fall skulle jag tro att precis hela tomten är en leråker. Man kör inte ostraffat en grävmaskin på gräsmatta i det här vädret.

Man tycker ju att regnandet inte kan pågå för evigt, men jag tror att det kommer att hålla i sig till fredag åtminstonde. Det regnar ju alltid på midsommarafton. Även om det inte spöregnar jämt så brukar det åtminstonde komma lite stänk. Men jag hoppas självklart på sol och värme! När jag ändå är inne på midsommar så har jag funderat på det här med att dansa runt stången och så. I år tycker jag att PBP är för liten och lika gärna kan vara utan, men till nästa år vill jag nog fira lite mer traditionsenligt. Pratade med sambon om det här för ett bra tag sen och han tyckte minsann inte att det var nödvändigt. Han har då inte åkt iväg och dansat runt någon stång på midsommarafton. Jag tycker att det är viktigt att PBP får lära sig svenska traditioner och inte bara tro att man festar till varje gång det är helgdag. Samma sak med tomte och julfirande och andra helgfirande. Man ska veta vad som ligger bakom helgerna och varför man firar. Visst, tomten finns inte och är det verkligen rätt att lura i barnen det osv. Men jag tycker att det hör barndomen till. Se till att träffa famlljen och ha ett mysigt firande helt enkelt.

Undrar hur det blir i år. Förra året blev vi, eler kanske mest sambon utskälld för att vi gick hem för tidigt på midsommar. Det var ju pga av att jag var ganska så reält gravid och helt enkelt inte orkade hur länge som helst. dessutom så hade festen gått på lågvarv ett tag och de flesta hade redan åkt hem. I år kommer vi antagligen vara bland de första som åker hem. Inte pga av mig den här gången, utan för att vi nu har barn och vi kan inte dra med oss PBP hur länge som helst på nätterna. Vi får väl se hur reaktionerna blir. Hoppas att det finns förståelse i år!

Det märks att umgänget ändras nu när de flesta har fått barn. Dels så är det väldigt mycket människor nu när vi träffas och livat på ett annat sätt än tidigare. Sen så kan inte hela kompisgänget supa till samtidigt för vi har ju barn att ta hand om. Vi träffas oxå ofta tidigare på dagen så det  inte är dags för barnen att lägga sig precis när man kommer. Det blir oxå lugnare för den av oss (iaf i våran familj) som dricker. För man måste ju upp på morgonen därpå igen. Man kan inte ligga och dra sig till tre på em liktsom.

Jag har löst det så fint att jag nu för tiden ordnar tjejfester. Skulle gärna ha med karlarna oxå, men nån måste ju sköta barnen. :-)
När jag har tjejfest så skickar jag upp PBP och hennes pappa till farmor och farfar. De får komma hem ngn gång runt lunch dagen efter. Detta för att jag ska kunna släppa loss utan att behöva tänka på om PBP har det bra eller inte. Visst sambon skulle väl kunna vara nykter, men jag skulle inte kunna släppa PBP helt om hon var med. Plus att jag inte vill att hon ska behöva umgås med alltför berusade vuxna. Barn har svårt att förstå varför de vuxna inte beter sig som de brukar och kan tycka att det är otäckt. därför har jag tjejkvällar. Det är så himla skönt att träffas och prata om ngt annat än kräk, bajs och annat härligt som ofta hör samtalen till när man pratar med andra mammor. Gör sig lite extra fin och gå ut och svänga sina lurviga. Det behöver iaf jag!

På tal om lurviga så är ju sommaren här, tro't eller ej! Det betyder att benen ska vara helt släta hela tiden. Ju äldre jag blir (är ju hela 26 år nu) :-) Ju äldre jag blir iaf, desto större problem får jag med att raka benen. Om jag rakar dem för tätt inpå efter varandra så känns det som att jag har rakat bort yttersta hudlagret. det gör skitont och svider i en hel dag. Eftersom mitt hår typ har världsrekord i att växa fort så behöver jag igentligen raka minst en gång om dagen. Det är helt omöjligt! Benen gör som sagt ont och de blir helt rödprickiga. Väldigt mycket mindre vackert om man säger så! Funderar på att ta upp vaxningen igen. Men det gör ju oxå ont. Fast dock inte lika länge som rakningen. Kruxet med vaxningen är ju att håret måste växa ut en del för att det ska fästa i vaxet. Inte trevligt. Har man otur så är det sjukt varmt när man måste gå med långbyxor för att benen behöver bli lite lurviga igen. Sen finns det ju sånna här krämer och skum. Men jag tycker inte att hårstråna går av precis vid huden. Man, eller jag iaf, blir stickig direkt efteråt igen. Vilka problem man har igentligen... Tur att det fungerar att raka resten av kroppen iaf! Försökte nämligen avv vaxa mig under armen en gång. Det var ingen vacker syn direkt! Det var svårt att hålla huden spänd och jag drog nog till lite för löst. Det började iaf att blöda ur typ alla hårsäckar som jag hade där under armen, samtidigt som vaxet lossnade från stripen och satte sig i armhålan. Det tog ett tag innan jag fick bort vaxet om man säger så! Inget jag rekommenderar. Men jag ska nog ta mig i kragen och köpa vax till benen iaf.

Den här veckan kommer jag lägga på att plocka ögonbrynen och hålla dem fina i fortsättningen. De växer ju som ogräs!Sen har vi ju mascaran och plattningen av håret sedan tidigare veckor. Blir så arg på mig själv att jag inte tar promenaderna som jag ska, men det är ju så fruktansvärt tråkigt väder! Men det ska bli skärpning på det!

V. 28 blir det semester med båten i Sthlms skärgård. Längtar otroligt mkt och hoppas verkligen på fint väder!

Kommentarer
Postat av: Asse

Tjohoo!



Blir självklart dans runt stången, klart man ska hålla på traditioner, kan väl hoppa över din sambos för barnens skull ;) undrar hur länge man själv ska orka på midsommar, slocknar ju vid 9 varje kväll vardag som helg. Får väl bli espresso varvat med redbull för att orka underhålla "alla" gästerna..



Ses på Fredag! må solen skina!!!!

2009-06-14 @ 21:04:44
Postat av: Elin

Jag har en red bull i kylen som du kan få. Sen får vi väl ta och göra ngr starka irish oxå så ska du nog se att du kan hålla dig vaken till åtminstonde halv 10 iaf. I värsta fall så tar vi lite färg och målar ögon på utsidorna av ögonlocken. Borde kunna lura vilken smålullig person som helst, eller hur! ;-)

2009-06-15 @ 13:42:16
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0