Trevlig dag!

Inte mycket bloggat idag, inte. Jag har ju haft familjen på besök. Det blir lite konstigt det där med familjen nu när man har skaffat barn, för nu är ju liktsom sambon och PBP min familj. Men vad blir då mamma, pappa och systeryster som har varit min familj i alla år. Blir de helt enkelt nerpetade från tronen? Eller är det så att familjen bara blir större? Hmmm... Tåls att fundera på. På engelska heter det ju extended family, men det tror jag är mer som kusiner och sånt. Fast ska jag vara helt ärlig så vet jag inte alls vad som menas med det.

Jag fick en fråga från en tjej på stan i höstas när PB inte var alltför gammal. En sån där tjej som står med ett block i handen och vill ställa en massa frågor. En sån som man brukar försöka undvika och som alltid verkar se mig som ett lovligt byte. Men den här tjejen och hennes två kompisar såg inte riktigt ut som vanliga jägare på stan. Akta er för sånna när ni kommer till Eskilstuna förresten. Sist jag var där så var det typ tio stycken som stod mellan fristadstorget och det andra lilla torget på andra sidan 21:an. Kommer tusan i mig inte ihåg vad det heter. Man har ju stått där otaliga gånger med min lilla smurfdräkt på så jag tycker ju att jag borde veta vad det heter, men icke! Smurfdräkten var alltså dräkten jag hade på mig när jag spelade med gardet. Den var vackert smurfblå. Jag vet inte vem som hade valt att dräkterna skulle ha just den färgen. Antagligen var det någon som tyckte att vi orkesternördar behövde synas lite extra när vi var på stan. Det räckte inte att vara cool och spela i orkester. Man skulle göra det utklädd till ett gäng med smurfar oxå. Jaja. Det var ju ganska roligt iaf. Annars hade jag väl inte gått på stan iklädd just det där...

Jo just det, jag skrev ju om tjejen på stan ju. Glömde bort det. Så där är det när jag pratar oxå. Är helt inne och ska berätta om någonting. Då kommer jag in på ett stickspår. Inte alltid helt nödvändigt att berätta om och hux flux så har jag glömt bort vad jag började berätta. Detta händer ganska så ofta kan jag erkänna.

Tjejen, ja. Hon stannade mig iaf och ville ställa ngr frågor. De var från någon skola så då kunde jag ju inte säga nej, för sånt har vi väl alla gjort ngn gång och tyckt att det har varit hemskt pinsamt och sen så har nästan inga velat svara på frågorna. Iaf. En utav frågorna var just vilka man räknade in i sin familj. Jag blev helt ställd! Hade inte haft en tanke på det. Frågan tog skitlång tid att fundera på. Då hade ju PBP just ploppat ut. Ploppat och ploppat, men hon hade nyligen anlänt iaf... Och jag hade väl knappt hunnit förstå att jag var mamma så jag började att fylla i mamma, pappa och en syster. Sen kom jag på att jag kanske inte alls tyckte så, för nu var ju PBP och sambon min familj. Jag tror att jag efter mkt velande skrev PBP och sambon som svar på frågan, men det kändes som att vad jag än hade skrivit så hade det inte känts helt rätt. Jag har liktsom två familjer. En som jag föddes in i, precis som PBP har gjort i min och sambons familj, och en familj som jag själv har skapat. Jag älskar båda familjerna otroligt mycket och skulle inte vilja vara utan en enda av medlemmarna i dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0