Sovmorgon!

Idag fick jag sovmorgon till kl kvart i sex! Inte illa va?!? Vaknade av mig själv vid kvart i fem och kunde sen ligga och mysa och halvsova i sängen i en timme! Det är fruktansvärt skönt det! Känner mig som en ny människa. Är det inte konstigt vad en liten futtig timmes mys kan göra?

Idag skiner solen för fullt! Jag och PBP ska alldeles straxt ut och gå i det fina vädret. Hoppas det håller i sig hela helgen! jag vågar nästan inte titta på ngr väderleksrapporter. Snälla, snälla, snälla, låt det vara fint väder ute i skärgården i helgen! Det vore underbart!

Jag har en sån himla skön känsla i kroppen nu efter att ha varit ute och sprungit i spåret i två dagar. Jag känner mig liktsom fastare på ngt sätt. Vet inte hur jag ska förklara det och jag vet att det antagligen bara är psykiskt, men det känns bra iaf! Är nu riktigt sugen på att springa en runda i kväll oxå. Ngn som ska följa med? Ni kommer nog att få läsa om min träning tills öronen, eller kanske ögonen om man läser förresten, trillar av. Men det är det som mitt liv är inriktat på just nu och när jag sätter igång och ska göra ngt ordentligt så blir jag ofta nästan manisk. Ska försöka hålla mig ifrån att väga mig varje dag och försöka att inte få allt för dåligt samvete om jag ngn gång stoppar i mig ngt onyttigt. Förra gången jag sprang så började det gå lite åt fel håll. Det blev för mkt och jag mådde jättedåligt om jag hade ätit lite fel och kräktes tom ngr gånger. Visst, jag gick ner i vikt, runt tio kg och blev smalare och fick komplimanger, men mådde inte bra innuti. Det var tillslut inte värt det och jag slutade helt och gick upp mina kilon igen...

Den här gången känns det som att jag är mer förberedd och mår bättre inombords. Jag har heller inte som målsättning att gå ner ex antal kilon eller att komma i en viss storlek, utan jag ska må bättre och gå ner ngr kilon för att se om det kan hjälpa till i höst när vi ska skaffa eller iaf försöka skaffa ett syskon till PBP. Känns som jag har ett bättre utgångsläge den här gången!

När jag ändå är inne på nyttigheter så gjorde jag bönbiffar igår. Så jäklarns gott var det! Åt det mkt förra gången vi skulle tappa ngr kilon och jag tröttnade på dem... Provade alltså igår igen och det var bara himelsk gott! Mmmm. Kan verkligen rekommendera det! Om man är en sån som bara måste ha kött till maten så kan ju bönbiffarna vara ett bra tillbehör.
Jag hade en burk bönor som jag sköljde av noga (luktar som kattmat annars), en stor finriven morot, ägg, mjöl och lite kryddor i biffarna den här gången. Tror jag använde mig av lökpulver, salt och het blandning. Gott som tusan blev det iaf och man blir ju så där skönt mätt om man låter bli att äta kött! Nu menar jag inte att man måste bli vegiterian på heltid, men en vegetarisk måltid då och då är inte helt fel!

Är det inte konstigt med storlekarna på barnkläder. PBP har nu strl. 80. 9-12 mån alltså. Hon kan fortfarande ha bodys i strl.74-80, men de är på gränsen till för korta i grenen. Sen brukar hon kunna ha byxorna en längre period än bodysarna, eftersom benen på henne inte verkar vara så långa... Idag tog jag på henne ett par tights i strl. 86. Jag tänkte att de skulle vara lätta att vika upp. Döm till min förvåning när de var alldeles lagom långa... Kan även berätta att hon har ett par jeans i strl 74 som fortfarande är ganska så mkt för långa... Det är alltså inte så himla lätt att hitta rätt storlek i barnklädesdjungeln! Beställde ju lite fina kläder för ett tag sedan till henne från lilla w. Det var bla en t-shirt from H.J.O.R.T. Den är i strl. 80 och sitter jättebra och jag bara älskar den! Den vore helt perfekt om det inte vore för att hålet för huvudet är sjukt litet. Kan det vara så himla svårt att sätta dit en liten tryckknapp eller ngt i halsen? Tror att hon har använt den fyra gånger, men nu är det slut. Tråkigt! Men barn kanske har mindre huvuden i Danmark. Vem vet?

PBP har även börjat växa ur pyamasarna i strl 80. Eller rättare sagt vissa av dem. Så jag gick till Lindex och till Åhléns för att titta efter nya. Kollade då så klart på strl 86. Ny avdelning för oss by the way... De var gigantiska! Och på Åhléns har de dubbelstorlekar, vilket jag tycker är helt värdelöst! 74/80 är ju för smått, men sen kommer ju 86/92 och hur stort är väl inte det! 86 är ju för barn upp till 1½ år så jag antar att 92 är för barn upp till 2 år och så stora kläder kan jag ju inte köpa. Då drunknar ju PBP i dem... Jag får helt enkelt ta och klämma ner henne i de pyamasarna vi har ett tag till.

Nepp, nu ska vi ut på promenad i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0