Som vanligt igen.

Ja, nu är ordningen återställd. PBP vaknade 05.15. Men jag vet inte vilken sida jag vaknade på. Helt fel sida var det iaf!Sambon den stackaren tog PBP och bytte på henne och så och jag bara fräste på honom atthan hade fört för mkt oljud så att hon vaknade. Så här i efterhand så tror jag inte att han lät mer än vanligt. Kanske får ta och göra ngt extra snällt och smöra in mig lite... Ska nog ta och fundera ut ngt. Det är nog inte så lätt att bo med mig alla gånger! Fast å andra sidan så brukar man få hålla sig borta ganska så ofta om han har vaknat på fel sida oxå. Han har ett hiskeligt morgonhumör!!!

Tur att PBP har världens bästa morgonhumör iaf! Man kan inte vara sur så länge när hon tittar på en och ler lite finurligt! Nu är hon iaf ute och går med sin lära gå-vagn. Då och då smäller hon den i golvet. Kanske inte så roligt för grannarna, men å andra sidan så är de inte så tysta av sig de heller, så jag bryr mig inte så mkt om det.

Det ska väl bli en promenad idag. Det var evigheter sen vi tog en promenad här i stan! Det ska bli skönt! måste komma ihåg att vattna blommorna nere vid porten. I år har det visst hamnat på min lott att fixa dem hela sommaren verkar det som. Detgör inte så mkt, men när vi har varit borta på våra kortsemestrar så har jag fått göra hjärt- och lungräddning på dem när jag har kommit tillbaka. Man skulle ju kunna tänka sig att grannarna vattnar dem lite när de börjar tappa färgen och ligger ner i stället för att stå upp och se stolta ut. Inte så jobbigt kanske... Det är nämligen så att styrelsen varje år skickar ut en lapp där det står att vi i trappuppgången ska prata med varandra och göra ett schema på vilken lägenhet som har ansvaret för böommorna vilka veckor. I alla andra trappuppgångar sitter det prydliga listor som talar om när de som bor där ska vattna, men vi i våran trapp pratar inte med varandra. Så i år har det varit ganska självklart för mig att ta blommorna. Jag går ju ändå bara hemma och det kan ju vara skönt för de som jobbar att slippa tänka på blommorna, men kunde de inte ta och vattna typ två gånger på en sommar. Inte för mkt begärt tycker jag. Tror att jag ska sätta mig ner och göra en lista själv nästa sommar. För vem vet. Då kanske vi åker på en längre semester och så tror jag nog att det inte går att rädda blomstren även om man hade en sån där elchocks apparat.

Har förresten hittat våran blomspruta nu. Så på nätterna så får sig katterna en dusch om de skrapar på dörren. Ganska så effektivt måste jag säga. I natt så hade dock sambon stängt in den ena katten i köket eftersom han höll på och skrek när sambon var uppe på toaletten. Det är bara det att om ma n stänger in en så måste man stänga in alla, för man går genom köket för att komma till badrummet där lådan är. Jag borde ju ha anat att det var ngt fel när de båda katterna som mest brukar bråka med varandra satt enade och skrapade på våran dörr i natt. Men som sagt var så var mitt humör inte det bästa så jag sprutade så klart vatten på dem. Märkte vid fem, när jag var uppe på toa att dörren till köket var stängd. Gissa om det var två katter som sprang till lådan i 110  när jag öppnade dörren. De stackarna sprang nog med benen virade runt varandra en fyra varv så där. För så bråttom som de hade, så kan det inte ha räckt med att ha benen i enkelkors. Stackarna. Och jag som sprutade vatten på dem. Är det ngn gång som man blir kissnödig så är det ju när man håller på med vatten. Så jag gjorde nog inte saken bättre för de små liven.

Tur att de vägrar att kissa på golvet iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0