Packa.

Nu ska det då packas igen. Gud vad tråkigt!!! Hoppas jag hittar pcklistan som jag gjorde förra gången som vi skulle iväg! Pratade nyss med mamma och pappa och enligt dem skulle det vara fint väder i helgen. Hoppas verkligen att de har rätt! Men mammor och pappor har väl alltid rätt, eller hur?!?

Vi, jag och PBP var ute på en skön promenad i ca en timme. Så himla härligt med sol! i början var det riktigt skönt, för då var den där härliga morgonluften fortfarande kvar. När vi var på väg hemåt så hade den bytts ut mot bara värme. Men idag gjorde det ingenting att det blev lite varmt och svettigt, för nu har jag väntat länge på solen känns det som.

Förresten, när jag var i spåret och sprang i förrgår så var det en karl som srang om mig. Det var väl ingenting ovanligt direkt. Det som var grejen var att den här karln luktade tvål! Inte ngn stark parfym som hade använts lite för mkt eller så utan gammal hederlig tvål. Jag vet inte med er, men jag brukar nog inte lukta så himla gott i slutet på femman... Men det gjorde han! Det var nästan så man ville be honom att springa lite långsammare så man hade en chans att hänga med i doftspåret, men jag gjorde inte det, utan flåsade vidare i min flodhästslunk och luktade nog allt annat än ängar och gröna skogar.

Finns det ngr som kan njuta av livet mer än katter. Och ta för sig och se sig själva som helt självklara! Våra ter katter är helt underbara. Den som ser sig som mest självklar är nog den yngsta. Den lilla svarta. Hon är ju inte så liten längre. Hon blev nog tre i våras om jag minns rätt, eller kanske fyra. Fy på mig som har glömt bort hur gammal hon är!!! I vilket fall som helst så är hon inte en liten bebis längre. Jag hade nyss lagt mig i soffan då hon kom upphoppandes. Gick helt enkelt på mig och lade sig till rätta över mina revben. Jätteskönt tyckte hon och jag med. I typ tio minuter iaf. Sen behövde jag flytta på mig. Då ger hon ifrån sig ett litet mjau och tittar man på henne då så verkligen ser man hur hon likt en tonåring tänker att Ååååh, måste du flytta på dig just nu?!? De andra turas om att jäsa sig i solen på balkongen. Så himla mysigt ser de ut att ha hela tiden! Men de kan dock bli lite smått förnärmade när PBP ska fram och klappa på dem. Hon är duktig och klappar fint för det mesta, men plötsligt så kan det bli så mysigt och roligt att hon nyper till lite för hårt i pälsen och då kan katterna tycka att det är lite för mycket! De har ju väldigt mkt integritet katter och det är det som är så härligt med dem!

PBP sover middag, men borde vakna snart och då blir det lunch. Ska bara komma på vad jag ska laga. Det börjar bli lite taberage på vissa matvaror, men  jag känner inte för att gå och köpa en massa nytt nu när vi ska åka iväg en långhelg. Får se vag jag kan hitta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0