Något bättre nu.

Huvudvärken känns lite bättre nu. Skönt att den minskades utan mediciner! Jag känner mig lite smått mähäig idag. Så där att man liktson inte ens orkar fundera på vad som behöver göras eller vad som skulle vara roligt att göra. Inte så att man inte orkar göra allt som står på to do-listan, utan man har inte ens sinnesnärvaron att ta fram listan och se efter vad som står på den. Så känner jag mig idag. Känner ni igen känslan?

Jo, det glömde jag nog berätta. Förra veckan när jag och PBP sov över hos systeryster så blev jag bjuden på mat från inovation. Ni vet resturangen som syrran och hennes karl äter från typ jämt och jag har undrat om maten verkligen kan vara såååå god. Jag åt deras vårrullar med nudlar och dipsås och smakade även på de andras mat. De hade köpt kyckling i panengcurry, har absolut ingen aning om hur det stavas, förhoppningsvis så har inte ni heller det och då spelar det ju ingen roll... ;-) Båda rätterna var iaf riktigt goda och det var väldigt ordentligt tilltagna portioner. Jag skulle nog säga att varje portion var som två portioner. Kanske inte om sambon skulle äta. Då skulle det bara räcka till en, men så äter han ju som en häst oxå.

Provade oxå en kyckling och bacon pastasallad med parmesan och chilidressing på sylvias när vi var där på fredagen. Då hade de även fått ordning på lattemaskinen så jag kunde få min efterlängtade chailatte. Mumsigt som tusan var det!!!

Inte riktigt lika mumsig blir nog våran middag. Eftersom vi ska och handlaså blir det  ngt som går supersnabbt. Antagligen pasta med pastasås. Ingen gourmetmiddag här, men det går ju ner utan ngr större problem. Det är ju inte äckligt iaf.

Ska komma på en matlista för veckan. det går nog så där med tanke på min sinnesnärvaro för tillfället. Men jag ska ju inte vara vid affären förrän vid kvart över tre, så jag har ju ngr timmar på mig. Kan tänka mig att det blir sallad en dag, bönbiffar en annan. Sen har jag absolut ingen aning. Ngn som har ett bra förslag? Jag har tröttnat på stuvade makaroner med falukorv eller köttbullar. Det har varit standard en längre tid. Nu ska det bort!
Kanske ska göra mig en egen kyckling och baconsallad? Och så räksallad en dag. Borde nog ta och baka lite gott bröd oxå.

Ja, när jag pratar om gott bröd. Har ni provat fröig? Det är helt underbart gott och håller sig mjukt hur länge som helst. Kan jag verkligen rekommendera!
          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0