Morgon.

Har ganska nyligen gått upp och klockan har faktiskt hunnit bli 07.27!!! PBP vaknade inte förrän fem minuter i sju. Sjukt lång sovmorgon har jag iaf fått och det var skönt! Jag vaknade till vid sex och kollade monitorn. Inte ett ljud eller en rörelse från lilltjejen. Skönt tänkte jag och vände på mig. Vaknade sen vid halv sju och började då funder på om hon verkligen levde. Kvart i sju var jag nästan på väg in för att peta lite på henne, men tänkte att hon säkert behöver sova i fred nunär hon  har sovit så länge! Somnade om och vaknade alltså tio minuter senare av att PBP ropade.

Har dock en inte så himla trevlig huvudvärk i dag. Den kom igår kväll och sitter fortfarande kvar. Får se omdet kanske blir en tablett. Jag är inte så mkt för att ta mediciner i onödan, men det är ju skönt att bli av med huvudvärken oxå! Det kanske beror på vädret.

Idag blir det nog bara hemmamys. Vi måste gå och handla i eftermiddag bara. Mamma, pappa och systeryster kommer förbi ngn dag i veckan och så åker vi till Uppsala ngn dag. Så det verkar som även den här veckan kommer att gå den med. Sen så måste vi verkligen hitta en soffa. Igår så hittade PBP en liten fnörp som stack ut ur "skinnet" på ryggen på soffan. Hon drog i den och fick ut en hel del stoppning. Det var bara att klippa av det mesta och försöka putta tillbaka resten in i hålet igen. Det är bara att inse att universum skriker på oss att vi behöver köpa en ny. Ska se om jag kan få över sambon på min sida och köpa soffan som jag ville ha. Fast jag kan ju ärligt säga att den var i dyraste laget och nu börjar det vara stiljte på hans jobb. De brukar ha som mest att göra den här tiden på året med övertid tre till fyra gånger i veckan. Nu har de inte haft ngn övertid alls på länge. Låter inte så lovande, men vi får väl se hur det blir. En soffa behövs ju iaf.

Nu är det dags att krypa ner på golvet och läsa Greta gris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0