Hemma igen!

Japp, nu har vi kommit hem jag och PBP. Vi var och åt lunch på Sylvias idag oxå så klart innan vi åkte hem till Anna och Tommy. Där var det fullt med folk! Tommys familj från Enköping var där bland annat hans syster med sin dotter. Jag har sett dem på öppna förskolan några gånger, men inte riktigt varit helt säker på att det var hon. Men nu vet jag ju hur hon och dottern Alice ser ut, så nästa gång blir det väl till och hälsa ordentligt. Hans bror var oxå där och PBP älskade honom. Hon var lite småblyg till en början, men sen gick det jättebra! PBP började skrika för full hals när Anna skulle torka bort lite kräks från henne, men Tommys brorsa, som jag tyvär inte kommer ihåg namnet på, fick minsan bära omkring på henne och leka med henne! Det tyckte han var roligt. Jag med för den delen! Anna såg inte riktigt lika nöjd ut... Hehehe!!!

PBP var grymt imponerad av deras barnstolar. De har likadana som vi har. Vita plaststolar från IKEA, fast deras är pimpade med en massa snygga klistermärken. Ni skulle haa sett blicken när hon fick syn på dem. Handen lyftes långsamt och hon pekade samtidigt som hon sa: Däää! Grymt fina tyckte hon att de var!

Annas son liam satt i rullstol med ett jättegips. Han hade fått välja färger på det själv. Det var lila med mörkrosa ränder. Ännu en sak som PBP var imponerad av. Han verkade må bra, fast han ville nog gärna springa omkring med de andra barnen. Han fick en bok om ambulanser. Det verkade som att den var omtyckt. Han fick ju åka i en till sjukhuset när han hade brutit benet. De hade tom sirenerna på. Nu var det min tur att bli imponerad. :-) Julia som fyller år på måndag fick en titta och känna bok. Hon hade inte riktigt tid att titta i den när vi var där.

Julia är ju ganska exakt en månad äldre än PBP. Hon promenerade runt för fullt. Det känns nästan lite konstigt att PBP snart oxå kommer att springa omkring så där. Även om hon antagligen kommer att gå lite senare än Julia. Barnen blir ju så stora när de börjar gå. De går ifrån att vara bebisar till att bli riktiga små barn.

Anna hade lyckats pricka in halva REA-priset på intersport här i stan. Hon hade bland annat köpt ett jättesnyggt set med jacka och vindbyxor från Didrikson. Åh, tänk om jag hade varit där. Hon betalade bara 200:- för den om jag minns rätt. Det var jättefint verkligen! Jag älskar Didriksons jackor och overaller! Jag är nog lite märkesbög, eller vad man nu kallar det för, när det gäller barnkläder. PBP börjar växa ur sin jättefina body från Gaia&co. Tråkigt! Men då är det kanske dags att köpa ny snart... :-)

Fick mess om igår oxå att paketet från pippilotta har kommit oxå. Hoppas sakerna är bra! De hade 25% rabatt och fri frakt.

            

Kan oxå tipsa om lillaw som har mycket kläder till REA-priser.
             

Ecoloco har oxå en fyndlåda  med kläder i ekologiska material. Upp till 80% rabatt

. Duns dress short Sun               Duns body long Ladybug        Duns t-shirt short Rain

De har bland annat kläder från DUNS som jag tycker är fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0