Helgen bara försvann!

Nu är helgen näst intill slut. Och vad har jag gjort de här dagarna? Hela gårdagen spenderades ju i Västerås. Vi letade förbrilt efter en soffa. Bara så att alla vet så tar soffletande mer på krafterna än vad man tror. Speciellt om man inte hittar en soffa som man vill ha, eller har råd med! Jag tror att jag slocknade i mitt soffhörn före klockan slog tio. Fast nu för tiden så kanske inte klockor slår... Vi har ju bara digitalur hemma. Men jag antar att det finns klockor som slår ngn annanstans i vårat avlånga land och då kan jag ju säga att jag somnade innan de klockorna slog tio iaf.

                                     



I morse var det sovmorgon till klockan sex, men jag har dock varit uppe >6 gånger. Slutade räkna då... Jäklarns katter! Sen ringde svärfar. Inte vid sex, men straxt före nio. Sambon skulle hjälpa honom men en grej. Under tiden skulle svärmor titta förbi. Jättetrevligt! Men.... Jag gick oduschad i min sunkiga badrock och med hår som skulle ha tvättats för typ två dagar sedan. Kattlådan behövde rengöras och dammelefanterna höll på att ta över lägenheten. Sambon och PBP var inte heller klädda kan jag ju tillägga. Det blev till att fixa allt detta på ca 20 min. Kanske låter som ganska gott om tid, men då kan jag upplusa er om att jag brukar duscha ungefär så länge... Alltså en ngt stressad morgon!


                                                                    


Det gick bra för farmor och PBP idag! De läste och lekte. PBP visade stolt upp hur duktig hon är att gå med gåstolen nu för tiden. Hon fick även en jättefin klänning från sin farmor och farfar. Tack så mkt!



                                                                


Medan PBP sov middag så pysslade jag med samma sak. Jag blir helt slut av att inte få sova på nätterna! Att vara småbarnsförälder är ingenting mot att ha tre obstinata katter hemma! Det som är bra är att man kan få vara arg och lite sur på katterna när de väcker en på natten. Det kan man ju inte vara på en liten bebis som bara inte kan låta bli att vakna för hundrade gången på en natt. Så jag kanske inte ska klaga så mkt. Jag får ju iaf vara sur på natten. ;-) Resten av dagen bara försvann...

Åsa från gamla jobbet frågade om jag inte skulle ta en tur och hälsa på dem i veckan. det lät som en riktigt bra idé tyckte jag! Hoppas Heléne är där! Hon kommer ju att byta arbetsplats i augusti någon gång så det blir ju liktsom sista träffen med henne i sådant fall. Det är inte många många som jobbade när jag började som inte längre är kvar. Vissa dagar så saknar jag verkligen jobbet! Alla mysiga medarbetare och barnen så klart! Jag tar nog en tur förbi Uppsala. det vore roligt! Har jag tur så kanske jag kan få till en date med Elona oxå. Det är en av de trevliga människorna som inte jobbar kvar längre. Nu börjar jag nästan känna mig lite sentimental... Tänk förr i tiden, för sisådär, låt mig tänka... Gick ut gymnasiet -02. Pluggade ett år. Då blir det -03 som jag började som personlig assistent, så -04 kanske... Det blir typ för fem år sedan då som jag och Peter knappt kunde vänta till måndagsmornarna när vi skulle hämta upp Elona på vägen till skolan och diskuterade våra helger. Det var så roligt. Shit, det är ju sjukt länge sedan!!! Saknar de där bussturerna med Peter! Den absolut trevligaste och smällaste chaffören i Uppsala. Bara så att alla vet! :-) Och daterna som jag och Elona fixade för de som vi var personliga assistenter åt. Jätteroligt! Personlig assistent är nog ett ganska underskattat jobb. Jag trivdes jättebra iaf! Fast det är ju ett väldigt tight arbete, så det gäller ju att man klaffar med personen man jobbar med och personerna i brukarens närhet. Men som sagt, jag trivdes bra iaf.

Ska bli spännande att se vad jag möter för härliga människor på nästa arbete jag börjar på. Hur nervös man än är första dagen, så visar det sig ju alltid att det finns härliga människor på de flesta ställerna, eller hur?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0