Besök.

Jag som aldrig och då menar jag verkligen aldrig har besök på vardagarna fick plötsligt massor av besök igår. Först bjöd jag in systeryster som beklagade sig över att hon hade så sjukt tråkigt alldeles ensam i sin lägenheti Eskilstuna. Sen ringde svärfar och frågade om inte de kunde komma upp en stund med PBPs kusin. Och självklart gick det bra!

Så först kom kusinen och svärmor, men de hade knappt hunnit sätta sig ner innan systeryster kom in genom dörren. Trevligt att träffa alla! PBP är ju lite skeptisk mot sin farmor, men igår var hon jättebusig och efter ett tag så gick hon runt och höll farmor i händerna och när de skulle gå så fick hon tom en puss! Inte illa va?!? PBP har slutat att ge mig och sin pappa pussar. Det är bara vissa utvalda personer, som tex moster och farmor som får dem nu för tiden... Men det är roligt att hon ger dem iaf!

igår märktes det hur mkt PBP har saknat andra och framför allt större barn. Hon var som en svans på kusinen, som är drygt tre nu. Hon skulle vara precis där hon var och ha precis samma saker som hon. Kusinen ville inte altid dela med sig,men det gick bar iaf utan ngr utbrott från ngn av dem. Kusinen hade med sig sin nalle. Den fattade så klart PBP tycke för,men då tog jag fram hennes och den var ju lika bra den. Efter en stund så satt de där och lekte med varandras nallar tom. De var så söta!

Jag bakade en sockerkaka utan ägg och bjöd på till kaffet. Hade i lite citronsaft och rivet skal. Den blev riktigt god om jag får säga vad jag tycker! Åt två bitar efter maten. Inte så himla lyckat när jag skulle ut och springa sen, men det tar vi senare.

Vi har köpt hem sojastrimlor. Igår gjorde jag sås med sånna och gormet creme fraiche med äpple och pepparrotssmak. Hade i lite körsbärstomater och salt och trippel pepper oxå. Det blev supergott!. Serverade ris och sallad till det.

Efter mat och mkt fika så skulle jag och systeryster träffa Sandra i spåret för en joggingtur. Herre min Gud vad jobbigt det var. Hela magen var full så jag fick håll efter typ två meter, men kämpade en liten bit med hålet iaf. Sen hade jag ont i ett muskelfäste, tror jag att det är, brevis vänster fotknöl på insidan. Det gjorde skitont! Eftersom jag hade ätit alldeles för mkt så sprang jag och rapade hela tiden. ingen trevlig syn antar jag... Gjorde iaf lite sit ups när vi hade kommit i mål. Men fy tusan det här var det jobbigaste jag ahr gjort på riktigt länge!
Jag hade så himla ont i kroppen näs jag skulle gå och lägga mig, så ni förstår inte! Men idag känner jag inte av det alls och är nog sugen på att ta ett varv i spåret ikväll igen! Vi får väl se. Tänkte försöka övertala systeryster om att stanna lite längre och då kan ju hon följa med igen. Det är ju trevligt med sällskap! Hoppas!

Får se vad det tänker bli för väder. det ser lite ostadigt ut! Vi funderade på att köpa oss varsin sallad och ha picnic någonstans, men nu ser bet inte ut som att det skulle vara ett alternativ. Det blåster sjukt mkt och målnen komer fram ett efter ett. Men ngt gott på ett café är inte heller fel.

Vägde mig i morse. Dock efter frukosten. Klant jag kommer ju inte ihåg att göra sånt innan. Men jag hade iaf gått ner ett kilo sedan förra veckan. Det känns skönt, för jag hade gått upp sjukt mkt senaste tiden. Det verklar som att jag lägger på mig lite fortare nu efter PBP. Men fortsätter jag att träna och tänker lite på vad ajg äter så är det ingar problem. Det är ju bara det där med att fortsätta... men jag och Sandra har iaf bestämt oss för att fortsätta på F&S i höst. ska bli skönt med yoga och när man inte vill ta sig ut i spåret och springa så kan man ju alltid gå på ett pass istället. Det ska nog bli bra ska ni se!

Hittade lappen om provrörsbefruktningen som vi ska starta med om drygt en månad. Hu! Det är snart dags att ge sig själv sprutor igen. Det är inte så farligt när man väl har kommit igång och jag har ju gjort det ngr gånger förut, men första gångerna känns iaf lite nervösa! Och råkar man sticka fel så får man stora blåmärken på magen. Inte så roligt! Man ser helt misshandlad ut. Som tur är så visar man ju inte magen så ofta. Inte jag iaf.

Nu har både PBP och hennes moster vaknat och jag ska väl vara lite social istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0