Behöva... :-(

Jäkla skiiitväder!Alldeles nyss så haglade det jättehagel. Efter detta kom världens skyfall. Då menar jag inte ett fint sommarregn, utan hela himlen verkligen öppnade sig. Det var som att han där uppe spolade på toaletten precis ovanför vårat hus. Jag kan tala om för er att han inte har en snålspolande toalett...

Är jag förvånad över vädret? NEPP! Inte ett dugg. Jag menar, jag ska ju på båtsemester och då verkar det som att regn och blåst förföljer mig. Så har det varit varje år sedan jag flyttade hemifrån. Förhoppningsvis var det här bara en skur som kommer att vara låååångt borta imorgon. Jag håller verkligen tummarna. Det känns som att jag behöver lite solsemester om än bara en kortissemester!

Blev det ngt packande idag??? Nej. Jag skuter så fint upp det till imorgon... Inte så himla förvånande. Men vi var iaf och handlade mjölk och juice som vi har frysit in. Perfekt att ha i kylskåpet på båten när man inte ligger vid en elstolpe eller går för motor! Fungerar som kylklampar samtidigt som de håller lite längre. Perfekt! Har även frusit ner en falukorv till päronen.

Nu är bara frågan vilken väg vi ska köra imorgon. Ska man ta den närmaste som man kanske inte hittar. Har ju en kartbok, men de bygger ju om vägarna hela tiden i storstaden och kartboken är ngr år gammal. Eller ska man ta vägen som man hittar nästan ända fram, men som kanske tar lite längre tid? Jag tror att det blir det senare valet. Det blir nog lugnast så! Vi har ju lite olika uppfattning om hur och framför allt när man ska läsa kartorna. Jag tycker ju gärna att man ska ha kollat vilken avfart man ska ta INNAN man kör förbi avfarten. Men men alla kan ju inte vara likadana. det skulle ju bli lite trist i längden! Men det skulle banne mig vara lättare att hitta dit man ska! :-)

Läste precis att världens äldsta mamma har dött. Det var hon som fick sina tvillingar när hon var 67!!! år gammal. Hon fick hjälp på en fertilitetsklinik i USA. Tydligen så hade hon ljugit om sin ålder och sagt att hon "bara" var 55 år. För det första så tycker jag att 55 år är lite väl gammalt för att få barn. Men 67 år är ju skitgammalt! Ursäkta språket, men det är det faktist! Hon fick iaf sina tvillingar. Ett år senare blev hon diagnostiserad med cancer och har nu gått bort. Det är verkligen jättesorgligt! Ingen kan ju veta hur länge man ska leva och längtan efter barn är bland det jobbigaste man kan vara med om. Jag vet! Men att skaffa barn när man är så pass gammal tycker inte jag är helt rätt mot barnen. Visst. Hon hade ju kunnat vara en gammal krutkärring som levde tills hon var 100. Men chansen för det är ju betydligt mindre än risken att hon hinner dö innan barnen blir myndiga. Om hon skulle ha firat deras 18års dag så skulle hon ha varit 84 år gammal, om jag har räknat rätt. Jag tycker nog att man ska tänka efter lite innan man sätter barn till världen! Speciellt om det är så pass planerade barn som de här var. Jag antar att om man är 67 år gammal när man skaffar barn så har man haft några år på sig att tänka över saken. Och den här kliniken då??? Frågar de inte efter leg i USA, eller? Jag vet att när vi har varit iväg till RPC så vet jag inte hur många gånger man får rabbla personnummer och de kollar och dubbelkollar att det verkligen är rätt ägg och rätt spermier.

Nu ska tydligen hennes brorson ta hand om tvillingarna efter hennes bortgång. Vi får verkligen hoppas att han får ett långt och friskt liv så att de små barnen inte behöver skiljas från ännu en vårdnadshavare i tidig ålder! Jag kanske inte är helt rättvis. Jag menar att ingen kan ju veta om man kommer att bli sjuk eller inte, men som sagt så tror jag att risken för att man blir sjuk eller helt enkelt inte orkar med att ha småbarn ökar om man är nästan 70 år. Eller vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0