Äntligen!

Ja, nu har vi äntligen kommit hem från Eskilstuna. Inte för att det var varit otrevligt där på ngt sätt, men det är ju alltid skönast att vara hemma i sin egen säng och så. Vi har haft det jätte trevligt och PBP har lagt beslag på sin morfar. Det var verkligen favoritpersonen de här dagarna. Hon har honom lindad runt lillfingret kan man nog lugnt säga... Men det gör inte så mkt. Jag tror nog att han kommer att kunna sätta lite gränser så småning om. Det var han ju så väldigt bra på när jag och systeryster var mindre! Sen så finns ju rediga mormor där oxå och håller allt på en bra nivå kan jag tänka mig. Vi stannade ju en dag längre än vad som var tänkt. Det var ju så fruktansvärt varmt igår när vi skulle åka så jag bestämde mig för att stanna en natt till. Sen så hade ju PBPs gammelmormor kommit dit på besök från Sthlm och det är inte så ofta som vi träffas så det var ju mysigt att få umgås lite mer!

Gårdagen var ju som sagt HET! Inte på ngt spännande och sexigt sätt, utan på det mest osexiga och illaluktande svettiga sättet. PBP badade i sin pool minst fyra gånger under dagen. Vi andra satt brevid och undrade varför inte oxå vi kunde få vara så små att vi skulle få plats där i tillsammans med henne.

Det första jag gjorde efter att ha kommit hem efter bilturen idag, var att tappa upp ett bad till mig och PBP. Så himla skönt! Tror inte att det är riktigt lika varmt idag. Känns iaf inte som det här inne. Har inte hunnit vara ute ngt än, eftersom PBP, och även jag ska jag vara ärlig och säga, har tagit en lång tupplur så här mitt på dagen. Och snart så kommer sambon hem. Det ska bli så mysigt att träffa honom igen! Man saknar inte kon, förrän båste e tomt... Hoppas att han har saknat sin kossa lite oxå. PBP blev så himla glad när vi pratade på högtalartelefonen med varandra. Det är så roligt att hon uppskattar det nu! Ibörjan blev hon bara rädd och skrek.

Det börjar bli dags för att packa ner sakerna som vi ska ha med oss ut på båten. Jag är expert på att packa massor! Och då menar jag verkligen MASSOR!!! Det finns ju så himla mkt som kan behövas, eller hur?!? Nu när vi skulle till Eskilstuna så tänkte jag att jag minsann skulle klara mig med skötväskan och lite mat till PBP i en påse vid sidan om. Tror ni inte att jag glömde påsen... Glömde även nappflaska till vällingen, AD-droppar, tandborste och tandkrämx2 och säkert en hel del till som jag inte kommer på nu... Till saken hör att jag även glömde mina använda kläder kvar hemma hos mor och far. Toppen hade jag tänkt att ha på mig på lördag när vi ska på dop. Köpte den för inte ens en vecka sedan, men mamma lovade att tvätta den och ta med till båten, så jag kommer iaf att ha med mig den dit...

Jo, på lördag är det ju dop i Karlstad. Vi tänker åka ganska så tidigt på morgonen så man slipper den värsta värmen. Ingen av oss gillar den och sambon och PBP mår riktigt dåligt när det är för varmt. Att åka tidigt är alltså bäst om man tex vill slippa svett och gnäll. Skönt oxå att inte ha ngn tidspress, så blir inte jag så lättirreterad heller. För det är verkligen det värsta jag vet, att komma försent! Jag vet att jag gör det sisådär 50% utav gångerna som jag ska ngnstans nu för tiden, men det känns verkligen inte bra! Innan jag träffade sambon så var jag aldrig sen, utan snarare en timme före utsatt tid. Han var nästan likadan, men vi två tillsammans är ingen bra kombination. Vi är nästan alltid sena när vi ska iväg tillsammans. Det värsta är att det har smittat av sig till när jag ska iväg själv oxå. Skärpning! Det kanske kan bli en sak som jag ändrar på längre fram...

Det är alltså dags att ta fram kartboken och plugga in hur man kommer till Karlstad. Gillar att ha studerat kartboken i förväg. Då slipper jag och sambon bli så osams, vilket händer när jag tycker att man måste kolla hur man ska åka en bra bit före en avfart, medans han tycker att det kan vara dags att ta upp kartboken och slå upp rätt sida ungefär när man håller på och åker förbi avfarten som man skulle ha svängt av på... Planering av körningen, hallååååå! Så för att undvika detta så kollar jag hur man ska köra och skriver en lite fusklapp som jag har framme hos mig så kan karln sitta i baksätet och kolla i kartboken bäst han vill. Bästa sättet att behålla husfriden!

PBP har blivit så duktig! Jag vet att jag tjatar om det här hur mkt som helst varje dag. Men har du tröttnat på det så hoppa helt enkelt över det här stycket.... Hon reser sig mot allting nu och kan sätta sig ner igen. Det blir med en hård duns i rumpan, men det bryr hon sig inte om. Ibörjan så blev hon rädd när hon ramlade bakåt, även om det var på rumpan hon landade. Nu vet hon att det inte är ngn fara så länge som hon ser till att det är de mjukare delarna som träffar golvet först.

Nu är det alltså mindre än en vecka kvar till vi ska åka till skärgården! Hoppas på fint väder om än ngt svalare än det har varit de senaste dagarna. Kan ju avslöja att de gångerna som jag och sambon har varit med mamma och pappa ut med båten så har det alltid regnat. Inte hela dagarna kanske, men ungefär som midsommar. Det kommer alltid ngt stänk som förstör stämningen. Om jag tänker efter så har det nog inte bara varit ngr stänk, utan skyfall när vi har varit där. sist var det dock fint väder en dag av två, eller om det var en halv dag, men då fick vi ju iaf lite sol på oss. Hoppas verkligen att det blir bättre än så iaf! :-)

Jag kommer verkligen att få abstinens efter datorn när vi är där! Jag har blivit så van att skriva av mig lite av vad jag tycker och tänker på. Och att då vara utan datorn i en hel vecka komer ju att vara döden. Nästan iaf! Men förhoppningsvis kommer jag ihåg att ta med mig kameran och kan ta lite fina bilder till bloggen iaf.

Ni kanske undrar varför jag inte har ngr bilder på familjen här på bloggen. Det är så att sambon vill inte vara med och tycker inte heller att det ska vara så mkt bilder på PBP på nätet och det kan jag ju hålla med om. Då var det ju bara jag kvar och jag menar, hur kul är det att ha en massa bilder bara på sig själv upplagda??? Inte så himla kul tycker ju då jag! De som känner mig får helt enkelt kolla FB efter bilder där man kan få sig en titt på oss. Sen så är ju inte bloggen tänkt så mkt för andra personer, utan mest som ett forum där jag kan skriva av mig.

Jo, medans jag kommer ihåg det, så var jag i två barnaffärer i Eskilstuna och skulle kolla efter en sån där cykel-/joggingvagn som jag ville ha. Tror ni att det finns ngn??? NEPP! Det blir väl till att åka till Västerås då antar jag. Det kan ju hända att de finns i sånna där vildmarksaffärer oxå. Men som sagt så har jag för mig att Aros baby stod som återförsäljare.

Får se om jag orkar ta mig ut i spåret i kväll. Ska iväg och köpa doppresent oxå. Annars så har jag sällskap i spåret imorgon.

Plattningen av håret kan jag strunta i nu när det är så varmt, för när jag blir lite svettig och fuktig så ser jag ut som ett troll igen efter typ tio minuter, fast jag har sån där stylingkräm i. Man ska nog vara en sån där snygg kändis som aldrig svettas så håret krullar sig. Plattningen är alltså inte första prio för tillfället. Ska dock försöka med sminkningen iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0