Värsta natten som jag kan komma ihåg.

Den här gången kan jag inte skylla på katterna. Nej, den här gången var det kräk och bajskavalkad.

Jag förstår verkligen inte hur mkt bajs det kan rinna ut ur en sån liten rumpa.

Vaknade av att PBP låg och gnydde lite i sängen. Tänkte att det var lika bra att gå in och kolla om hon hade fått ur sig ngt. Det kan man lugnt säga att hon hade. Hon var täckt fram nacken ner till knäna, på både bak- och framsidan med bajs. Hon hade tydligen legat i det ett bra tag oxå stackaren!

När allt inkl. barnet var sanerat, så tänkte jag att hon nog skulle må bra av lite blåbär. Så jag gör iordning blåbärskräm och serverar med risgröt. Tänker att det vore bra för magen. Det tyckte inte magen kan jag tala om. Så fort hon fick i sig en tugga så körde hon en jättespya oxå. Det var bara till att börja sanera igen. Frågar lilltjejen om hon skulle vilja ha lite välling i stället. Tänker att det kan gå bättre med ngt flytande. Det såg nämligen ut som att hon har reagerat på konsistensen.Hon svarar ja och jag gör iordning en flaska. Även det försöket slutar med jättekräka. Ännu en sanering. Hann även med ytterligare tre bajsblöjor innan vi somnar igen.
Vi har nu varit vakna i 1½ timme och hon har hunnit bajsa fem gånger!!! Det tar verkligen aldrig slut. Tur att hon är glad och pigg för det mesta iaf! Och att hon fick i sig lite vätskeersättning och välling nu på morgonen.

Hoppas verkligen att hon blir ngt fastare i magen snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0