Ungen med humör från helvetet.

Så har det känts idag! PBP har inte visat sig från sin bästa sida direkt. Jag kan förstå henne. Vi har inte varit ute sedan i lördags, då vi var på kalas och tydligen lyckades smitta ner åtminstonde en person. Man blir lite smått knäpp av att bara stirra in i samma väggar hela tiden! Igår tog vi oss iof ut till brevlådan och postade en bunt med julkort. Det var väl en promenad på ca 10 minuter, men oj så skönt det var. Jag vågar inte ta mig längre bort innan jag är säker på att det inte kommer en massa bajs från den lilla sötnosen. Hennes rumpa skulle verkligen inte tåla en endaste onödig extraminut med bajskontakt. Den är näst intill sårig efter de här dagarna.

Nu har det varit väldigt mkt skitsnack. Stoppar för det här!

Jo, efter att ha haft ett skrikigt barn här hemma hela morgonen så kom jag på varför humöret var så sjukt dåligt. Hon är nämligen inte bara envis och vill ha sin vilja igenom. Nej, hon harsjukt bra minne oxå! Det var nämligen så att när jag satte på Tvn i morse så gick DVDn igång och teletubbisarna började visas. Slog lite snabbt över till femman som jag ville titta på och gick och gjorde iordning frukost. Det var ju lugnt så länge hon hade ngt att äta, men sen satte det igång igen. Jag kunde vrekligen inte få tyst på henne. Fattade inte alls vad hon menade. Det tog drygt en timme innan jag kom ihåg hur morgonen hade börjat.

Frågar då om PBP vill titta på teletubbisarna. Gissa om hon blev glad! Hon sken upp som en sol! Satte sig sedan framför TVn och sjunger och dansar tillsammans med de små figurerna.

Jag brukar inte vilja att hon ska titta så himla mkt på TV, men när man bara är inomhus så tar till slut aktiviteterna och framför allt mitt hitta på och tålamod slut. Hon älskar verkligen de små färgglada figurerna.

Igår försökt jag med saltkråkan. Båtsman var väl intressant i ca fem sekunder, sen fick filmen vara på ett litet tag till bara för att jag ville titta. Emil går lite bättre. Där har de ju många djur som visas lite så och då och så är det ju en sång mellan varje avsnitt. Mkt bra tycker PBP!

Igår ville hon bestämt gå upp före fem. Då satt vi en stund och tittade på den där token som ska bli kompis med ett gäng vilda lejon. Nu kan minsann även PBP ryta som en riktig lejoninna.

Det ser ut som det skulle kunna bli riktigt fint väder även idag. Kanske vågar vi oss ut en sväng efter lunch. Om inte annat så ska vi ta sjukt långa och sköna promenader i helgen! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0