Magsjuka.

Det har varit dåligt med inlägg här nu. Det beror till stor del på att herr och fru magsjuka har flyttat hit.

Shit vad jobbigt det är att vara magsjuk! Man blir ju helt totalt matt i hela kroppen!!!

Lilla stackars PBP var den som var först ut. Hon brås mest på far sin och det allra mesta kommer ut där bak. Det tycker ju jag är skönt, men hennes stackars underliv har ändrat färg. Det har för tillfället samma färg som en röd julgranskula. Sista gångerna vi skulle tvätta rent henne så bara skrek hon för att det gjorde så ont och då duchade vi ändå bort bajset för att slippa torka så mkt i rumpan. Det skar verkligen i våra hjärtan!

En sak som dock var lite komisk hände i morse. Det var iaf fruktansvärt roligt att titta på i våran monitor som vi har för att kunna titta och lyssna på PBP. Hon hade vaknat och sambon gick för att ta upp henne. Jag ser att hon har ställt sig i sängen. Hon sträcker fram handen till sin pappaoch säger. Där. Tack, tack! säger han och går ut i hallen där lampan är tänd för att se vad det var. Han säger till mig att det ser ut som ngn sorts böna eller ngt. Jag kom fram till att det var en blit korv som han hade fått. Våran lilla flicka delade så snällt med sig utav sin kräka till sin pappa. man ska börja lära dem att dela med sig i tidig ålder, tycker ni inte?!? :-) Det blev alltså en stor sanering vid femtiden hemma hos oss.

Konstigt nog, även om vi är överlyckliga för det, så har hon varit på sjukt bra humör och väldigt pigg dessa dagar!

Själv börjar jag känna mig relativt bra nu. Ska inte gå in närmare på detaljer just nu, men ordentligt prickig har jag hunnit bli runt ögonen iaf. Är det ngn annan som blir det när de kräks, eller är det bara jag? Jag ser helt knäpp ut i vilket fall som helst!

Hoppas verkligen att inte sambon åker på samma sak!

Ska nog gå och lägga mitt trötta huvud på en kudde och se om jag kanske kan ta och känna mig lite bättre i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0