Skillnad på olika folk!

Tittade nyss på Ellen. Herre Gud hur amerikaner reagerar mkt! Hon ringde en kvinna som skulle få biljetter til hennes show. Hon blev helt hysterisk! Jag trodde hennes unge skulle ploppa ut... Ja, hon var i sjätte månaden, kanske jag ska tillägga. Hade det varit i Sverige så hade nog personen skrikit till och tackat så hemskt mkt och låtit glad i största allmänhet, men inte blivit helt knäpp som den här kvinnan blev.

Jag tycker att det märks oxå på antalet takshows att amerikaner reagerar mer än svenskar. Nu genraliserar jag för enkelhetens skull. Det är klart att inte alla amerikaner eller svenskar beter sig så som jag skriver,men jag tycker att man kan se drag av det iaf. Hur många människor finns det inte i det där stora landet som inte vill ngt annat än att sitta och bråka och skrika på varandra i TV? Visst, det har funnits lite sånna program i sverige oxå, men jag tror inte att de har lyckats då det dels inte finns så många som vill skäma ut sig och sina nära och kära i TV. Sen tror jag även att publiken inte vill se svenskar som sitter och gör bort sig i en talkshow. Så brukar jag känna iaf. Det kan vara helt ok att sitta och titta på en amerikansk talkshow där det bråkas och skriks. Karl berättar om att han har varit otrogen med flickvännens bästa kompis, mamma, syster och vem vet, kanske pappan oxå. Det har jag distans till och kan titta på, för det är ju amerikaner. De är lite så... Skulle det dock vara ngt likadant i svensk TV så skulle jag skämmas så mkt att jag inte skulle kunna titta på det. Jag kan ibland komma på mig själv med att titta på ett program och helt plötsligt sitta med täcket för ögonen, då jag skäms å deltagarnas vägar. att de inte fattar att de gör bort sig så in i norden!

Är det här en extrem mediakåthet. Bara man är med i TV så är allt bra? Eller är folk over there lite dummare än vi så de inte förstår hur mkt de gör bort sig? Eller är det helt enkelt bara en annan sorts kultur där det är accepterat att vara på vilket sätt som helst? Jag vet att det antagligen betalas pengar till vissa utav de här människorna, men skulle jag vara med på ngt dyligt så skulle de minsann få hosta upp ett sjusiffrigt belopp. Och det tror ajg inte att de skulle vara villiga att göra...

I vilket fall som helst så är det roligt att se hur folk från olika kulturer beter sig olika. Vem vet, de kanske tycker att vi är dumma i huvudet som har allsång på skansen och nu även har liknande program fast på liseberg med Lotta.

Fast jag sjunger hellre på TV än berättar att jag har varit otrogen med min killes syster iaf. Fast så är jag ju svensk oxå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0