Konstigt!

Det är helt knäppt! Här går jag omkring och är skittrött halva dagarna. Sover mellan en halv timme och en timme mitt på dagen. Sen när det är dags för att gå och lägga sig runt tio-tiden så har jag blivit uppskruvad på ngt sätt och kan bara inte somna. Det är många kvällar nu som jag har legat vaken och bara vridit på mig. Det hela blir inte bättre av att jag tänker att nu måste jag banne mig somna, för annars kommer jag att vara död och inte alls trevlig om PBP skulle vakna på natten eller ovanligt tidigt.

Att jag vet att PBP ibland sover dåligt på nätterna gör ju oxå att jag känner att jag bara måste sova en stund på dagen oxå för att orka med. annars vore det ju inte så himla svårt att hålla sig vaken en dag för att få rätt dygnsrytm igen.

Kan det vara så att det är datorn som är boven i dramat? Kan det vara så att jag har svårt att koppla av när jag har suttit och stirrat in i skärmen ett bra tag? Inte vet jag, men det börjar kännas lite trist! När jag somnar vid tolv så vet jag att sambons klocka komer att ringa om drygt fyra timmar, PBP kommer antagligen att vakna en gång under natten och om hon inte gör det så vaknar hon med största säkerhet före fem.

Att sömnen ska behöva ta upp så mycket utav ens energi. Man ska väl för tusan inte behöva gå och tänka på att man är trött eller när man är pigg, gå och tänka på att man borde sova nu för att orka. Tänk vad lätt det skulle vara om man var lite mer som skalman och hade en mat- och sovklocka. Riiiiing- dags att äta. Ring riiiiiing- sov. Och att som han gör bara lägga sig ner och sova precis där man är. Underbart!



                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0