God morgon!

Dagen började ngt tidigare än vad jag hade tänkt. 0522 vaknade PBP ochtyckte att det var dags att gå upp, så det var bara att gilla läget och kravla sig upp ur sängen... Tror att det kan bero på att hon fick sova så mkt igår på dagen. Jag har inte riktigt kommit in i ngn bra sovrutin för henne just nu. Jag orkar inte hålla henne vaken på förmiddagen om hon är trött och lite grinig. det blir nog bättre nästa vecka när öppna förskolan börjar igen, för då kan hon minsann vara pigg till tolv utan problem. Jag tror att jag är lite dålig på att hitta på nya saker att underhålla henne med. Och är man hemma så vill man ju kanske göra ngt annat än att bara sitta och leka hela dagen oxå. Nej, det ska bli skönt när Marianne och Yvonne slår upp portarna igen. Kanske kan det bli så att jag får en sovmorgon här och där då oxå...

Apropå sovmorgon, så har vi ju barnvakt den här helgen. Mamma och pappa tar PBP så att vi kan städa ur hela lägenheten. Man samlar ju på sig så otroligt mkt skrot och nu är det dags att rensa. Vi måste få ut kartongerna med urvuxna kläder som står i PBPs rum. Det kommer ju tom att bli en kartong till nu när hon börjar växa ur strl 80 oxå... Det tar aldrig slut känns det som. Fast nu ska hon väl växa lite långsammare tror jag och då blir det ju inte ett nytt kartongberg lika fort iaf. Man vill ju liktsom inte slänga eller sälja kläderna riktigt än eftersom det förhoppningsvis kommer ett syskon om inte allt för lång tid.

Den lilla i familjen är inte längre på så bra humör så det är nog dags att sluta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0