God mat!

Har precis ätit. Det blev fiskpinnar med potatis och god sås till. Det är verkligen en underskattad maträtt. Jäklarns vad gott det är med fiskpinnar!

Sambon har lagt sig i badet och jag har nattat PBP. Klockan är inte mer än halv sex, men hon har sovit så dåligt under dagen och var så trött och gnällig att jag inte orkade lyssna på henne längre. Så sängen fick det bli. Hoppas att hon inte vaknar allt för tidigt i morgon bara... I morse fick jag sova till klockan var nästan sju. Det verkar som att hon har kommit lite ur fas och inte sover lika schemamässigt som hon brukade göra. Fast jag har det ju ganska så bra iaf, så jag ska inte klaga. Och att få sova så länge som till sju vissa dagar känns ju jättelyxigt!

Fick en kommentar från Asse i förra inlägget. han påminde om att det snart är dags för kräftskiva. Tjoho!!!! Jag älskar kräftor! Tror inte att jag åt några förra året. Man var ju gravid och så. Eller så kanske det var kräftskiva efter att PBP var född, men i sånt fall så var jag så luddig i huvudet att jag har glömt bort det.... Inte helt osannolikt. Det värsta med kräftskivor är ju bara dagen efter. Man vaknar och mår inte så jättebra, vilket jag sällan gör efter "lite" snapsar och annat. Och sen att sitta framför toan och lämna kräftor i retur är inte det bästa som finns direkt. Och att lukta på sina händer dagen efter är bara ett fetstort NO NO!!! Fy tusan vad de luktar illa och lukten är ju så himla svår att få bort! Man skulle ju ha handskar på sig när man äter kräftor. det vore det bästa. Och att ställa snappsglaset upp och ner!

Längtar efter Uppsala nu oxå! Om nån av er där läser det här så får ni ta och bjuda till fest. Det var länge sedan Flurran fick besök av moi, men roligt som tusan var det den gången! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0