Effektiv till tusen!

Japp, idag har det inte varit mkt lugn och ro. Jag har städat, plockat undan, varit på promenad, varit på apokeket och hämtat medicinerna (några av dem iaf. de hade inte allt), bakat bröd, borstat katter, storstädning av kattlådan osv. Hoppas energin håller i sig! I sånt fall blir det spåret i kväll. Jag har haft så extremt lite energi den senaste veckan, så det är helt underbart att ha en dag då man bara inte kan sitta stilla! Därför har det inte heller blivit ngt bloggande förrän nu så här på tidiga eftermiddagen.

Vilket underbart väder det har varit idag by the way! Nu ser det ut som att molnen börjar hopa sig, men när vi var ute vid nio-tiden så var det strålande solsken och så där lagom varmt.

Jobbig natt! Var uppe fyra gånger pga PBP. Lika många gånger sen pga katterna. Det var inte alls svårt att somna i förmiddags kan jag ju tala om! Tur att man inte jobbar!

Jag har iaf tänkt ut en liten plan ang katterna nu när jag har haft så mkt energi. Jag ahr börjat med att borsta dem och har haft en lekstund med dem. det är tänkt att det ska bli ngr fler sådana stunder under dagen. Sen efter middagen så tänkte jag att jag och sambon får ta med oss dem ner på gården så de får upptäcka lite nytt och ev bli lite trötta. Dharma älskar att vara ute. Gustaf brukar mest bara lägga sig i gräset och softa, medan Abby är skiträdd och leker taxkatt. Jag vet inte hur tusan hon gör sina ben så korta, men hon ser iaf ut som en sån där luden larv som man brukar kunna se ibland. Tänkte att lite mera uppmärksamhet dagtid kanske kan göra dem lite lugnare på natten. Det är ju värt ett försök iaf!

Ska nog försöka sätta mig i soffan en stund och göra ingenting. PBP sover nämligen lite middag nu och lägenheten är alldeles tyst. dags att njuta! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0