Den här dagen.

Idag var det dags för att gå till BVC. Vi har fått byta sköterska. Det gjorde inte så mkt för jag var väl inte så himla förtjust i den vi hade tidigare. Nu fick vi samma som Agnes går till. Sandra har sagt att hon är jättebra, men man vet ju inte förrän man har varit där. Det kan ju handla om personkemi och sånt oxå. Det visade sig att hon var hur bra som helst och väldigt lättpratad. Det tycker jag är jätteskönt! Eftersom att jag inte är så lättpratad alla gånger så är det skönt om den andre är det!

Frågade lite om mat bland annat. Hon ska börja dricka mjölk nu, äta så mkt hon vill, kan äta allt som vi äter. Allting blir helt enkelt lite enklare nu.

Väger 11 kg och är 78 cm lång.

Vi har även bestämt oss för att lära PBP att somna själv. Jag som har sagt att jag inte skule klara att köra en sån här metod, har nu efter samtal med BVC-sköterskan blivit lite peppad och bestämt mig för att nu ska det gå. Hon förklarade på ett sånt bra sätt. Vi hoppas att det går som för de flesta. Att hon somnar av sig själv på direkten den tredje dagen. Fast jag bävar lite... Skönt att det är fredag och att PBP går och lägger sig tidigt på kvällarna. Hon har ju lite röstresurser den där damen... Skriver väl i kväll och berättar hur det går. Jag kan tänka mig att det kan ta ngr timmar så här första kvällen.

Frågade även lite om influensan. Hon visste ingenting om vaccinet, men man bör söka läkarvård om man inte kan få ner barnets feber eller om man inte får i barnet tillräckligt med vätska. Fem till sex kissblöjor om dagen ska det vara.

Sen var det väl lite prat om PBPs humör som har blivit väldigt tydligt, om jag uttrycker mig på ett fint sätt. Hon får utbrott så fort hon inte får som hon vill. Det har kommit bara de senaste dagarna. Hon sa att det bara var att fortsätta på samma sätt som vi gör och inte ge med sig. Har man sagt nej så är det ett nej. Det är nästan lite skrattretande hur arg hon kan bli över ingenting. Jag vet inte vem hon kan ha fått humöret ifrån. Jag sa till sambon att han inte skulle berätta det för min pappa, för då skulle han bara skratta. :-) jag kan nog hålla med honom om att det kan finnas en liiiiiten gnutta mer av mitt humör i PBP än vad det finns kännetecken från hans humör. Hon smäller verkligen av på två röda nu. Det är roligt att se! Fast om det eskalerar och håller i sig så kommer jag nog inte att tycka det samma... Spännande att se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kul att du gilla henne! Jag tycker hon är toppen, o som du skrev - väldigt lättpratad!



Lycka till idag, Kram!

2009-08-29 @ 15:02:28
URL: http://agnesochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0