Åh. En riktig god morgon på er alla!

Idag har jag legat vaken och väntat på att PBP ska vakna. Det ni, det är inte illa! Hon vaknade inte förrän 06.05!!! Jag gillar det här med att vi håller henne vaken en time extra. Det gör oxå att hon sover så pass djupt när sambon är uppe och bökar atthon inte vaknar av det och det kan jag säga är väldigt bra för stämningen här hemma. Kan erkänna att jag kanske inte alltid är världens trevligaste när hon har vaknat vid halv fem av att sambon har räkat slagit i ngt skåp eller räkat stänga ngn dörr lite för kjudligt. Det verkar vi slippa nu. Alltså så kommer hon nog vara uppe lite låmgre nu.

Igår sov hon bara i en timme på dagen. Det har ju varit en tid nu när hon har sovit 2*1½ timme så jag blev mäkta förvånad att hon orkade hålla sig uppe till sju i går kväll! Vi får väl se om det kanske släpar efter idag. Ibland är det ju så. Fast det är bra att hon verkar ställa om och bara sova en gång per dag. Det tycker jag är bättre och hon verkar sova bättre på nätterna då!

Nu är det mindre än en vecka kvar till öppna förskolan öppnar för trerminen igen. Det ska bli roligt att gå dit igen! PBP blir så glad och pekar på huset varje gång vi går förbi och nu kan jag ju säga att vi snart ska dit.

Såg att det var en karl som har våldtagit en kvinna med HIV, Man hoppas ju att även han får sig en släng av det, eller att han tänker sig för och slutar gå runt och våldta folk. Risken finns väl att han bara sätter på sig en kondom nästa gång och då blir det ju svårare att få DNA-bevis oxå. Fast frågan är ju om han slutar våldta om han blir smittad. Då kanske det är bättre om han inte får smittan, så att framtida eventuella offer slipper fden iaf...

Madde är förlovad!!! MNu äntligen har de väl fått godkänt. Jag antar att de har varit tvugna att vänta på att Vickan skulle få sitt på det torra först och så. Tur att man inte är kunglig. Tänk om man är ett kungligt småsyskon och har ett storasyskon som inte alls är intresserad av att gifta sig och skafa barn. Det finns ju liktsom de som inte vill ha ett sådant liv. Vad gör man då? Säger man upp sig från titeln för att få skaffa familj, eller får man vackert vänta tills de som bestämmer kommer på att det kanske inte kommer att gå som planerat med tronarvingen? Hur går det om tronarvingen skulle vara gay? Är det accepterat? Skulle det tex bli en kung och en prins som "styr" landet då? Skulle de då få adoptera en liten prins ellere prinsessa? Ja och tänk om inte Vickan och Daniel skulle kunna få egna biologiska barn och adopterar istället. Blir det äldsta barnet iaf tronarvinge eller går det till av Maddes eller KPs barn? Är det blodsbanden som räknas eller? Hmmm,  många frågor som kom upp här. Är det ngn som vet svaren så hör gårna av er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0